חדשות

אנשי מקצועות הבריאות להסתדרות הכללית: הכריזו על סכסוך עבודה

אנשי מערכת הבריאות ומקצועות הבריאות והרווחה קוראים ליו"ר ההסתדרות לאיגודי העובדים להצהיר כי במקרה של משבר חוקתי, יושבת המשק: "חובתכם להגן עלינו ועל מקצועותינו"

ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות הכללית צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

אנשי מערכת הבריאות ומקצועות הבריאות והרווחה קוראים להסתדרות הכללית להכריז באופן מיידי על סכסוך עבודה ו"להצהיר כי במקרה של משבר חוקתי – יושבת המשק, עד אשר הממשלה והעומד בראשה יפעלו על פי חוק ועל פי פסיקת בית המשפט העליון".

בעצומה, שעד כה חתמו עליה יותר מ-1,200 נשות ואנשי מקצוע בתחומי הרווחה, בריאות הגוף והנפש ועובדי מערכת הבריאות, הם פונים ליו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד; יו"ר איגוד העובדות והעובדים הסוציאליים, ענבל חרמוני; מזכ"ל איגוד הרוקחים, שימי שמריהו הללי; יו"ר הסתדרות המיקרוביולוגיים הביוכימאים ועובדי המעבדות, אסתר שדמון; יו"ר איגוד מקצועות הבריאות, אלי גבאי;  יו"ר איגוד הרנטגאים, אריה הרשקוביץ ויו"ר הסתדרות ההנדסאים, דני הורנשטיין. לעצומה מצורפים שני ניירות עמדה וכן חוות דעת משפטית של שופטים בדימוס ועורכי דין.

"נציגינו הנכבדים", נכתב בעצומה, "בחודשים האחרונים ממשלת ישראל מחוקקת ומקדמת חוקים אשר מהווים איום ממשי על מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית. חקיקה זו מעמידה אותנו, ציבור נשות ואנשי מקצועות הבריאות, בפני סכנה ממשית של פגיעה בזכויותינו כעובדים, פגיעה במקצוענות וביכולתנו לתת מענה מקצועי ראוי לתושבי ישראל, ועל כן אנו מתנגדים לה. הגיעה העת כי ההסתדרות הכללית, כארגון העובדים היציג הגדול ביותר, תנקוט עמדה ברורה נגד מהלכים אלה".

הכותבים מנמקים את פנייתם ומסבירים כיצד המהלכים האחרונים והמהלכים העתידיים של הממשלה יפגעו במקצוע ובבריאות הציבור. בין השאר הם מציינים כי ההצעה לתיקון חוק מקצועות הבריאות, שתאפשר הענקת רשיונות לבעלי הכשרה שאינה אקדמית, מהווה התנערות של הממשלה ממקצוענות. כדוגמה נוספת לכך הם מציינים את הסדרת המקצוע "עמית רופא", שלא תיעשה באמצעות המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית אלא באמצעות גוף אחר ששר הבריאות הכיר בו, וכן הודעת מנכ"ל משרד הבריאות על קידום תכנית שתבטל את ייחוד השירותים המקצועיים המוסדרים והמפוקחים בחוק בתחום בריאות הנפש.

"זהו פתח מסוכן להסמכה של אנשים לא מיומנים, לשינוי ה-DNA המקצועי של מקצועות הבריאות ופתח למינויים לא ראויים בשירות הציבורי. ביטול עילת הסבירות, פגיעה במקצועיות והחלשת מערכת המשפט יצמצמו את היכולת שלנו כאנשי מקצוע לתת את הטיפול המיטבי לתושבי ישראל, כפי שהתחייבנו בקוד האתי המקצועי שלנו. אלו תיפגענה בעמידה על זכויות החולה וביכולת של האזרח הפשוט להתגונן בפני השלטון".

כותבי העצומה מדגישים כי לעילת הסבירות תפקיד קריטי בשמירה על בריאות הציבור וכי ביטולה יגרור "השלכות קשות גם על תנאי עבודתנו ועל זכויותינו כעובדים וכעובדות וביניהן הזכות לחופש ההתארגנות ולניהול מו"מ קיבוצי (כן, גם ההסתדרות על הכוונת!), פגיעה בזכויות חוקתיות בעבודה ופגיעה בקרנות הפנסיה".

"חובתכם להגן עלינו ועל מקצועותינו. כחברי הסתדרות העובדים הכללית ואנשי מקצוע בתחומים המוזכרים מטה, אנו מצפים מיו"ר ההסתדרות ומכם, כיו"רים נבחרים של האיגודים המקצועיים, להכריז על סכסוך עבודה כבר היום, שיאפשר לנו לשבות כחוק ולהיאבק כנגד הפגיעה בזכויותינו ובמעמדנו המקצועי, זאת בהמשך לחוות הדעת המשפטית שאותה צרפו לעתירה".

הם מסכמים את העצומה במילים: "אנו מצפים כי במצב שבו הממשלה לא תמלא אחרי פסיקת בית המשפט, תפעיל ההסתדרות את סכסוך העבודה ותשבית את המשק".

נושאים קשורים:  מקצועות הבריאות,  ההסתדרות הכללית,  עצומה,  משבר חוקרתי,  הפיכה משטרית,  רפורמה משפטית,  סכסוך עבודה,  ארנון בר-דוד,  חדשות
תגובות
18.08.2023, 17:02

לא אשבות עבור עניין לא מקצועי רפואי, בטח לא לטובת הרשות המושחתת הדיקטטורית.

18.08.2023, 17:24

מאמר פוליטי לגמרי.
זאת חרפה מוסרית לפגוע בחולים ובמטופלים כדי לקדם שאיפות פוליטיות.